سفارش تبلیغ
صبا ویژن


کامپیو تر - سبلان (حرفه و فن و کا مپیو تر )


درباره نویسنده
کامپیو تر - سبلان (حرفه و فن و کا مپیو تر )

سبلان حرفه و فن و کامپیو تر
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
مطالب حرفه و فن
سوالات حرفه وفن
کامپیو تر


موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
کامپیو تر - سبلان (حرفه و فن و کا مپیو تر )

آمار بازدید
بازدید کل :4025
بازدید امروز : 2
 RSS 

 

با این نرم‌افزار شما می‌توانید برای استفاده از یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر به‌طور اشتراکی، به هیچ قطعه اضافه‌ای از جمله KVM نیاز نداشته باشید! همچنین این نرم‌افزار شما را قادر می‌‌سازد بدون هیچ‌گونه محدودیت یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر را برای بیش از 10 رایانه نیز مورد استفاده قرار دهید.

چرا Kavoom! KVM؟

همان‌طور که گفتیم در صورتی که بخواهید از چند رایانه با یک سری ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر کار کنید، می‌توانید از این نرم‌افزار کمک بگیرید. همچنین در صورتی که رایانه‌های شما دارای فواصل زیادی از یکدیگر باشند (به‌عنوان مثال هر رایانه در یک اتاق مجزا باشد) باز هم می‌توانید به‌کمک این نرم‌افزار بدون ‌جابه‌جایی، فقط پشت یک رایانه بنشینید و با هر رایانه دیگری که بخواهید کار کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید برای رایانه مستقر در اتاق سرور نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید تهیه نکنید و هر زمان که مایل باشید از اتاق شخصی خودتان به آن رایانه متصل شوید و نمایشگر، ماوس و صفحه‌کلید را به آن اختصاص دهید! در این حالت گویا دیگر قطعات رایانه مستقر در اتاق سرور نیز در دسترس شماست و هیچ تفاوتی با حضور در مقابل آن رایانه برای شما وجود نخواهد داشت.

چطور ممکن است؟

مطمئنا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چطور ممکن است بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار اضافه‌ای، یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر را بین چند رایانه به اشتراک گذاشت؟! چرا که بالاخره ‌باید به نحوی ارتباط میان این دستگاه‌ها و دیگر رایانه‌ها برقرار کرد. در پاسخ به‌ این سوال باید بگوییم تنها پل ارتباطی میان این دستگاه‌ها و دیگر رایانه‌های شما برقرار بودن شبکه میان رایانه‌های موردنظر است. پس برقراری ارتباط میان رایانه‌ها با استفاده از یک یا چند کابل شبکه یا حتی برقراری ارتباط از نوع بی‌سیم، شما را قادر می‌سازد تا از یک ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر برای چند رایانه استفاده کنید.

چگونه استفاده کنیم؟

روش کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است. در ابتدا باید از برقرار بودن شبکه میان 2 یا چند رایانه خود مطمئن شوید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

1- یک رایانه را به‌عنوان رایانه اصلی درنظر بگیرید و ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر خود را به آن متصل کنید.

< style="margin: 3px; width: 5px; background: red; float: right; height: 14px;">

عدم محدودیت نسبت به فاصله رایانه‌ها از یکدیگر، پشتیبانی از ده‌ها رایانه، عدم نیاز به سخت‌افزار اضافه، عدم نیاز به برقراری ارتباط کابلی میان ماوس و صفحه‌کلید و نمایشگر با هریک از رایانه‌ها و... از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های «کاووم!» به‌شمار می‌رود

2- فایل نصب نرم‌افزار را دانلود کرده و آن را روی تمام رایانه‌هایی که در آنها قصد استفاده از دستگاه‌ها به‌صورت اشتراکی را دارید نصب کنید. (توجه کنید که رایانه مشخص شده در مرحله یک باید هنگام نصب به‌عنوان Primary انتخاب شود و دیگر رایانه‌ها ‌باید به‌عنوان Secondary تعیین شوند)

3- در رایانه اصلی (Primary) نام رایانه‌های دیگر را وارد کنید.

4- مراحل نصب به پایان رسیده است و می‌توانید از فهرست رایانه‌هایی که در کنار دسکتاپ ویندوز به‌نمایش درآمده است یکی را کلیک کنید تا ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر شما به رایانه مورد نیاز اختصاص یابد.

بهترین، در میان رقبا

برخی مزایای استفاده از این نرم‌افزار که موجب شده است تا در مقایسه با نرم‌افزارها و ابزارهای دیگری همچون KVM‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزارهای کنترل از راه دور و... به‌عنوان بهترین برنامه انتخاب شود، عبارتند از:

ـ توانایی پشتیبانی از چند ده رایانه بدون صرف هزینه‌های زیاد جهت خرید سخت‌افزارهای پیشرفته

ـ توانایی استفاده میان رایانه‌هایی در فاصله‌های بسیار دور از یکدیگر (برقرار بودن ارتباط شبکه کابلی یا بی‌سیم کافی است)

ـ پشتیبانی از قابلیت کپی متون، اطلاعات، فایل‌ها و.... میان رایانه‌ها

ـ پشتیبانی از چند نمایشگر

ـ پشتیبانی از قابلیت تعریف چند رایانه اصلی برای دیگر رایانه‌ها (به‌این ترتیب هریک از مدیران واحد می‌تواند ماوس، صفحه‌کلید و رایانه اختصاصی خود را در مواقع نیاز به رایانه دیگری اختصاص داده و از آن رایانه استفاده کند. در صورت استفاده همزمان چند کاربر نیز نرم‌افزار با نمایش هشدار به کاربر دوم که قصد برقراری ارتباط جدید را دارد، این مورد را متذکر می‌شود)

ـ عدم قطعی ارتباط هنگام ورود و خروج به ویندوز (نرم‌افزارهای کنترل از راه دور از جمله ابزار Remote Desktop در ویندوز با هر بار ورود و خروج شما به ویندوز، ارتباط موجود را قطع می‌کنند)

ـ سوئیچ سریع و آسان میان رایانه‌ها با انتخاب نام آنها از روی دسکتاپ یا فشردن کلیدهای میانبر از روی صفحه‌کلید

ـ عدم قفل‌کردن صفحه‌نمایش، ماوس و صفحه‌کلید متصل به رایانه دوم هنگام کنترل توسط رایانه اصلی

ـ امکان تعریف رایانه‌ها به‌صورت رایانه اصلی، رایانه دوم یا هر دو حالت (به‌این ترتیب در مواقع نیاز می‌توانید با رایانه خود به‌عنوان رایانه اصلی به کنترل دیگر رایانه‌ها بپردازید یا هنگامی که در مقابل دیگر رایانه‌های اصلی هستید، به رایانه خودتان به‌عنوان رایانه دوم متصل شوید و کنترل آن را در دست بگیرید)

ـ امکان تعریف وضوح تصویر مختلف برای هریک از رایانه‌ها (به ‌این ترتیب هنگامی که نمایشگر را به رایانه دیگری سوئیچ می‌کنید که کارت گرافیک آن از وضوح تصویر کارت گرافیک رایانه قبلی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید وضوح تصویر متفاوتی را به آن رایانه اختصاص دهید)

ـ پشتیبانی از قابلیت نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزار روی رایانه‌های دوم از رایانه اصلی.

لینک دانلود  http://www.kavoom.biz/k0000/KaVoomKVM5.35_Setup.exe



نویسنده : » ساعت 10:8 عصر روز یکشنبه 90 آبان 22


 

 

Time Zone For City And Country



همگی ما از موتورهای جستجو به مانند گوگل و یاهو ، برای جستجوی متون و نهایتا عکس های مورد نظر خود استفاده میکنیم. اما این موتورهای جستجوی دوست داشتنی توانایی های مخفی کاربردی دیگری را نیز دارا هستند که بسیاری از آنها بی خبرند. هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی جالب بپردازیم که از طریق آن میتوانید با استفاده از موتورهای جستجو به ساعت محلی هر نقطه ای از جهان که دوست دارید پی ببرید.

بدین منظور به صفحه اصلی هر یک از موتورهای جستجوی گوگل و یاهو مراجعه کنید و در فیلد جستجو کافی است هر یک از عبارات زیر را وارد نمایید و Enter بزنید:

time in Tehran
the time in Tehran
local time in Tehran
current time in Tehran
what time is it in Tehran
what"s the time in Tehran

اکنون پس از زدن
Enter ، در قسمت بالایی صفحه و بالای نتایج جستجو میتوانید اطلاعات زمانی مربوط به شهر تهران را که وارد نمودیم مشاهده کنید.
شما میتوانید به جای
Tehran نام هر شهر دیگری که مد نظرتان است را وارد نمایید. به فرض برای پی بردن به زمان دقیق شهر اصفهان ، عبارت Time Esfahan و برای زمان دقیق ایالت اکلاهاما در آمریکا عبارت ،Time Oklahoma را وارد نمایید.

 لازم به ذکر است گوگل ، تصویر ساعت کناری ، در روز به رنگ طلایی و در شب به رنگ نقره ای است

 



نویسنده : » ساعت 10:11 صبح روز پنج شنبه 88 بهمن 1


آشنایى با ساختمان یک ماوس

 

دید کلى
تا زمانى که ویندوز مایکروسافت عمومیت نیافته بود، ماوس نیز محبوبیت چندانى نداشت و هر از چندگاهى در برنامه هاى مختلف مورد استفاده قرار مى گرفت. امروزه استفاده کامپیوتر بدون ماوس اگر غیر ممکن نباشد، بسیار مشکل است.

تاریخچه
داگلاس انگبارت (Douglas C.Engelbart) ماوس را در سال ???? در موسسه تحقیقاتى استانفورد اختراع کرد و در سال ???? شرکت زیراکس در مرکز تحقیقات پایولوژى خود واقع در کالیفرنیا تحت رهبرى جک هالى موفق به ساخت ماوس جدیدى بر اساس ماوس داگلاس شد، که داراى کارآیى و عملکرد بهترى بود. در سال ???? شرکت «ماوس سیستم» اولین ماوس را براى کامپیوترهاى شخصى آى بى ام عرضه کرد. شرکت ماکروسافت نیز ماوس دوکلیدى خود را در دهه ???? معرفى کرد.

اجزاى ماوس:

قاب ماوس
قاب که محافظ قطعه هاى داخلى بوده ، شکل ظاهرى ماوس را مى سازد. معمولا از پلاستیک ساخته شده است و در حال حاضر قابهایى که بر اساس مهندسى محیط کار یا کار پژوهشى ساخته شده اند. رواج بیشترى دارند. زیرا وقتى آنها را بدست مى گیریم، انگشتان احساس راحتى بیشترى مى کنند.

گوى ماوس
در زیر ماوس یک گوى پلاستیکى که داراى هسته فلزى است وجود دارد که از زیر ماوس اندکى بیرون زده است، در جهت حرکت ماوس مى چرخد. هنکامى که ماوس را حرکت مى دهید این گوى به این طرف و آن طرف حرکت مى کند. حرکت این گوى نشان دهنده حرکت اشاره گر ماوس روى صفحه نمایش رایانه است.

غلتک
همانطور که گوى ماوس مى چرخد با دو غلتک که نسبت به هم زاویه ?? درجه دارند تماس پیدا مى کند. در نتیجه آنها را مى چرخاند. به عبارت دیگر در داخل ماوس ، دو غلتک عمود برهم ، رو به روى سطح گوى ماوس قرار دارند که عبارتند از :
*
یکى از غلتکها براى حرکت چپ و راست ، یا در واقع حرکت عرضى در صفحه نمایش است.
*
دیگرى براى حرکت بالا و پایین ، یا در واقع حرکت عمودى روى صفحه نمایش است.

چرخ ها
در ماوسهاى مکانیکى دو جفت میله هادى فلزى که به کف ماوس وصل هستند، در کنار چرخهاى ماوس قرار دارند. چرخیدن چرخها باعث تماس با این میله ها مى شوند. یعنى هربار که یکى از این میله هاى فلزى به یکى از نقطه اتصال چرخ برخورد مى کند، سیگنال الکتریکى ایجاد مى کند. تعداد این سیگنالها مشخص مى کند میله هاى هادى با چند تا از این نقطه ها برخورد کرده اند. به این ترتیب جهتى که غلتکهاى ماوس مى چرخند، به همراه نسبت بین تعداد سیگنالهاى حاصل از محورهاى عمودى و افقى ، بیانگر سمت و سوى حرکت ماوس است.

دیود و آشکارساز نورى
در ماوس مکانیکى و نورى به جاى میله فلزى هادى از دیودهاى نورى و آشکارساز نورى استفاده مى شود. هنگامى که غلتک ها مى چرخند، چرخها در حالت عبور دادن نور از دیودهاى نورى به آشکارسازهاى نورى هستند. یا در حالتى هستند که نور نمى تواند به آشکارساز برسد. به این ترتیب ، باز هم سیگنالهاى الکتریکى بوجود مى آید، تا به رایانه انتقال یابد در نتیجه این کار رایانه بتواند حرکت ماوس را بفهمد. ماوسهاى «مکانیکى نورى» به دو جفت دیود و آشکارساز نیاز دارند تا بتوانند جهت چرخش را مشخص کنند. اما ماوسهاى نورى داراى یک گیرنده نور و یک دیود نورى مى باشد.

کلیدهاى ماوس
در زیر هر کلید روى قاب ماوس کلید دیگرى نیز وجود دارد. که وقتى روى کلیدهاى قاب ماوس فشار وارد شود. فشار به کلید زیرى در داخل ماوس منتقل مى شود. به این ترتیب فرمانهاى ماوس به رایانه منتقل مى شود.
بیشتر ماوسها دو کلیدى و بعضى سه یا چهار کلید دارد. در بیشتر ماوسهاى امروزى یک کلید چرخان وجود دارد که به آنها نت اسکرول مى گویند که با آن مى توان نمایش طومارى انجام داد.

ماوس نورى
ماوسهاى نورى نیاز به زیر ماوسى یا بالشتک آینه اى ویژه ، با شبکه اى از خطهاى سیاه و آبى دارند. خطهاى آبى نور قرمز را جذب مى کنند و خطهاى سیاه نور مادون قرمز را جذب مى کنند. از طرف دیگر در این گونه از ماوسها دو دیود که یکى نور قرمز و دیگرى نور مادون قرمز را مى تاباند. هنگامى که ماوس نورى روى زیرماوسى ویژه اى حرکت مى کند زیرماوسى ویژه به تناوب نور را جذب و بازتاب مى دهد.یعنى دیود ، نور را روى پد مى تاباند و در نتیجه گیرنده هاى نورى ماوس جهت حرکت ماوس را از پرتوهاى نورى که از خطهاى روى زیرماوسى منعکس شده است تشخیص مى دهند. پس از آن آنها را به علامتهایى تبدیل مى کنند تا به رایانه ارسال شوند. از این به بعد ، این گونه ماوسها نیز مانند گونه هاى دیگر ماوس کار مى کنند. البته در ماوسهاى نورى جدید از گیرنده هاى نورى و دوربین هاى کوچک استفاده مى کنند. در نتیجه ماوسهاى نورى جدید نیازى به پد خاص ندارد (و حتى نیاز به پد ندارد.)

ماوس بى سیم
اینگونه ماوسها داده هاى خود را از طریق امواج رادیویى یا از طریق نور مادون قرمز به رایانه ارسال مى کنند. در نتیجه به سیم رابط نیاز ندارند. ماوسهاى بى سیم مادون قرمز در حال حاضر متداول ترند اما گونه رادیویى آنها در فاصله دورتر نیز کار مى کنند براى استفاده از اینگونه ماوسها لازم است به نکته هاى زیر توجه شود :
.
? ماوس بى سیم داراى فرستنده است که داده را با آن ارسال مى کند.
.
? براى تامین برق مصرفى اینگونه ماوسها نیاز به باترى است.
.
? براى دریافت داده از ماوس ، در رایانه نیاز به گیرنده متصل به رایانه است.

نوع اتصال دهنده

سریال
ماوس با درگاه متوالى یا سریال با دریافت هر بسته داده از ماوس وقفه اى ایجاد مى شود تا خط آن به درگاه ، مورد استفاده بستگى دارد.

پى اس ?
امروزه متداولترین ماوسها با درگاه اختصاصى که در کنار درگاه صفحه کلید است ارایه مى گردد. این درگاه مى تواند بدون استفاده از شیارهاى توسعه یا درگاههاى متوالى انواع خاصى از ماوس را بپذیرد.

 



نویسنده : » ساعت 10:3 صبح روز پنج شنبه 88 بهمن 1


چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟

با سلام امروز طریقه دانلود بدون دردسر رو از سایت یوتیوب به شما آموزش می دهیم .

ابتدا در سایت ویدئوی مورد نظر را پیدا می کنیم و پس از انتخاب فایل مورد نظر از نوار آدرس که در بالای پنجره اینترنت اکسپلورر قرار دارد آدرس مورد نظر را بدین شکل تغییر می دهیم که به جای نوشتن youtube.com می نویسیم youtubemp4.com یعنی ما به آدرس موجود در نوار آدرس mp4 را به انتهای youtube اضافه می کنیم.

به مثال زیر توجه کنید:

آدرس ابتدایی :        http://www.youtube.com/watch?v=JAHF4T35LGg

بعد از تغییر آدرس:   http://www.youtubemp4.com/watch?v=JAHF4T35LGg



نویسنده : » ساعت 9:56 صبح روز پنج شنبه 88 بهمن 1


 

 

                                                                                                                                                                                          



نویسنده : » ساعت 9:36 صبح روز چهارشنبه 88 دی 23

   1   2      >